Hoe vraag ik hulp aan?
Heb je hulp nodig en wil je gebruik maken van onze diensten? Of ken je iemand die wel wat hulp kan gebruiken? Neem contact met ons op door de bellen of mailen. Een medewerker staat je graag te woord en geeft eventueel uitleg. Nadat je contact hebt gezocht, gaan wij direct op zoek naar een beschikbare vrijwilliger. Als we iemand gevonden hebben, word je hiervan op de hoogte gebracht. De vrijwilliger neemt daarna rechtstreeks contact op met de hulpvrager.
Als je hulpvraag voor langere tijd is (meer dan 3 maanden), dan zoeken we een vaste vrijwilliger voor je. Er komt eerst een coördinator van Thuishulp bij je langs om kennis te maken en je wensen door te spreken. Zo kunnen we zo goed mogelijk een match maken. Het is belangrijk dat het klikt met de vrijwilliger. De coördinator houdt een vinger aan de pols.
Zijn er kosten aan verbonden?
Voor sommige klussen wordt een kleine vergoeding gevraagd die je rechtstreeks aan de vrijwilliger betaalt. Het gaat om kleine klusjes die in ca. 2 uur gedaan kunnen worden.
- Klusjes in huis en tuin: € 7,50 per keer.
- Oplossen computerproblemen: € 7,50 per keer,
- Belastingaangifte: € 10,00 per keer.
- Vervoer: € 0,35 cent per kilometer. Deze wordt berekend vanaf het huisadres van de vrijwilliger.
Kom ik in aanmerking?
Woon je in Huizen, Blaricum Bijvanck of Blaricummermeent en kun je geen andere hulp organiseren of betalen? Dan kom je in aanmerking voor al onze diensten.
Inwoners van Blaricum Dorp, Eemnes en Laren kunnen alleen gebruik maken van ondersteuning van langere duur, zoals een maatje.
Durf te vragen
Twijfel je of je in aanmerking komt? Bel of kom langs. Wij nemen de tijd voor je en denken met je mee. Zodat je met een goed advies de deur uitgaat.